| | Petticoat Heerlen 26-11-2010 | |
|
| Auteur | Bericht |
|---|
Kim22 Extreme Freekfan

Aantal berichten: 611 Leeftijd: 25 Woonplaats: Weert Registration date: 06-09-09
 | Onderwerp: Petticoat Heerlen 26-11-2010 za nov 27, 2010 2:19 pm | |
| Gisteravond richtig Heerlen gereden om te gaan genieten van de eerste keer Petticoat. Zonder veel echte problemen kwamen we aan bij het theater. Eerst nog even wat gegeten bij MacDonalds en daarna zijn we naar het theater gegaan. Al voor we goed en wel onze jassen uit hadden gedaan, moet er nog eerst even op het castbord gekeken worden. Dat stemde ons al goed, aangezien de complete A-cast erop stond. Daarna nog even een sanitaire stop en dan de zaal in. We zaten op rij 6, maar omdat de orkestbak er stond was dit rij 4, perfect dus. Het duurde wel even voor de show begon. Om tien over acht was de voorstelling nog niet begonnen, maar er klonk wel iemand door de microfoon. Helaas voor ons was dat niet Mies Bouwman, maar een mevrouw van het theater die ons mededeelde dat de voorstelling wegens een technische storing wat later zou beginnen. Dit zou niet lang duren. Maar ja voor ons duurde het natuurlijk veel te lang. Uiteindelijk klonk dan toch echt de stem van Mies Bouwman door de speakers. En de voorstelling begint.
De gehele voorstelling duurt drie uur, maar aan het eind zou je willen dat het langer duurt. Er zitten ontzettend veel afwisselende liedjes in en de humor is werkelijk hilarisch. Ik heb nog nooit zo erg in een deuk gelegen bij een musical. Dit komt vooral door de timing van Chantal. Natuurlijk werkt ook het Groningse accent mee. Dit komt voor mij goed over, voor zover ik dat kan beoordelen als Limburgse. Vooral het “mijn koffa, mijn koffa” en het stofzuiger moment die het hem doen. De liedjes blijven heerlijk hangen, maar natuurlijk ontbreken ook de serieuze liedjes niet. Gaat het voor de pauze vooral om de show, na de pauze wordt het al een beetje serieuzer. “Grote mannen, grote namen” is voor mij toch wel een hoogtepunt en “Raak ik je kwijt” en “Tegenwind” zijn prachtige nummers. Vooral bij de reprise van “Raak ik je kwijt” en de dagboek/fotoboek scene die daarbij hoort heb ik het haast niet droog kunnen houden. Er is één scene waar ik echt met een glimlach op mijn gezicht naar heb zitten kijken en dat is in het vergeetpaleis. De “Hollywood” scene. Wat heb ik daarvan genoten. De teksten tussendoor zijn ook erg goed gevonden en sommige quotes zouden niet misstaan op een tegeltje. Met als absoluut hoogtepunt, de zin waar werkelijk de zaal bij krom laag, hij zit aan het eind: “Hoe vetter het varken, hoe blijer de boer”. Geweldig.
De verrassing voor mij was toch wel Roon Staal. Dat was de enige die ik niet kon, maar die heeft het toch wel waargemaakt voor mij. Hij heeft een mooie stem en zijn acteerprestaties zijn ook heel goed. Hij zet Peter Koot echt fantastisch neer. Ik gok op in ieder geval een nominatie bij de awards volgend jaar. Ook Mike Weerts heeft mij echt verrast. Ik had er nogal een hard hoofd in moet ik eerlijk zeggen. Mike ken ik alleen van voetbalvrouwen. Voor mij was het de vraag of zijn zangkwaliteiten wel goed waren. Nou dat is zo. Hij doet echt niet onder voor de rest van de cast. Freek heeft me weer verbaast. Hij zingt niet veel, dat klopt. Maar is dat erg? Nee, wat hij zingt is goed en hij maakt het dubbel en dwars goed met zijn acteerkwaliteiten. Naast Chantal heeft hij ook veel lachers op zijn hand. Marjolein zet verder een geweldige mevrouw van Rooden neer. Hajo is ook briljant in zijn rol als papa van Patti. Hem zie ik ook echt staan met een mooi groen beeldje in zijn hand komende juni. Wat mij ook is opgevallen is dat de bijrollen ook allemaal leuk zijn. Iedereen van het ensemble heeft wel een benoemenswaardige rol . Oh en dan zou ik toch bijna vergeten om Chantal te noemen. Die is natuurlijk geweldig als Patti. Vooral op komisch gebied. Zij heeft echter wel de mensen om haar heen echt nodig om de show zo goed te maken. En dan last but not least…ja ik ga er gewoon een paar extra regels aan wijden…door het hele verhaal heen komt er een vrouw te pas en te onpas voorbij. Tegen het einde van de voorstelling krijgt zij ook nog haar one minute of fame. Tijdens die minuut, ben ik me echt af gaan vragen. Wat doet zij eigenlijk in het stuk. Waarom heeft zij zo’n grote rol. En dan heb ik het natuurlijk over Wilma. Dit had er wel uit gemogen ja. Haar indianenlied is op zich een leuk liedje en zou niet misstaan op een bonteavond tijdens carnaval, maar in de musical past het helemaal niet. De zaal snapte het volgens mij ook niet helemaal, er werd hier en daar wel wat gelachen. Maar dat kwam wel over zo van “ik zal maar lachen, maar echt grappig is het niet”.
Aangezien het mijn eerste keer was, weet ik niet of er wat fout is gegaan of iets anders is. Er zijn in ieder geval geen kerstkransen of gouden platen naar beneden gedonderd. Maar wat wel duidelijk opviel, was tijdens de scene waarin Willem net het briefje met daarop de tekst van Peters liedje gejat heeft en het aan Patti wil laten lezen. Patti draait zich vervolgens naar Willem om en zegt Peter ipv Willem. Waarop Willem netjes antwoord met daaraan de toevoeging “Ik heet Willem”. Tsja toen was het voor beiden moeilijk om hun gezicht in de plooi te houden. Freek daarentegen die er naast stond, hield zijn gezicht wel netjes in de plooi. Je zag hem wel op zijn lip bijten, maar hij schoot niet in de lach.
Kortom ik heb echt een top avond gehad, en ik kan niet wachten tot ik weer mag. In januari gaat dat ook gebeuren. Dan zit ik voor de tweede keer in de zaal.
|
|
 | |
verhalen Hardcore Freekfan

Aantal berichten: 821 Leeftijd: 26 Woonplaats: Arnhem Registration date: 10-03-09
 | Onderwerp: Re: Petticoat Heerlen 26-11-2010 za nov 27, 2010 2:32 pm | |
| Dank je voor je verslag. Zo kan ik ook in Heerlen meegenieten...... |
|
 | |
jeannettefro Normal Freekfan

Aantal berichten: 185 Leeftijd: 40 Woonplaats: Zwijndrecht Registration date: 26-03-09
 | Onderwerp: Re: Petticoat Heerlen 26-11-2010 za nov 27, 2010 5:33 pm | |
| Wat een leuk en uitgebreid verslag! Dank je! |
|
 | |
Annemarie Die-Hard Freekfan

Aantal berichten: 1144 Leeftijd: 31 Woonplaats: Joure Registration date: 15-02-09
 | Onderwerp: Re: Petticoat Heerlen 26-11-2010 za nov 27, 2010 5:39 pm | |
| |
|
 | |
Gast Gast
 | Onderwerp: Re: Petticoat Heerlen 26-11-2010 za nov 27, 2010 5:42 pm | |
| Heerlijk verslag en het kriebelt wel om weer te gaan. Ben het helemaal met je eens over alles wat je beschrijft. Ik was echt anti Mike Weerts, vond hem echt héél slecht in Voetbalvrouwen en ik baalde eigenlijk dat ie in deze musical zat, zomaar naast "onze" Freek. Maar ik was al na de eerste try out om en ik wil hem zéker niet meer missen. Zijn stukken zijn bij mij zelfs favoriet! Dus op mijn oude dag een lesje geleerd, eerst kijken en dan echt pas oordelen. Hihi. Trouwens, blijkt hij ook nog een echte schat te zijn ook en echt heel aardig. Topgozer. |
|
 | |
Kim22 Extreme Freekfan

Aantal berichten: 611 Leeftijd: 25 Woonplaats: Weert Registration date: 06-09-09
 | Onderwerp: Re: Petticoat Heerlen 26-11-2010 zo nov 28, 2010 11:04 am | |
| Hadden we dat eerder geweten hadden we kennis kunnen maken haha |
|
 | |
Hetty Extreme Freekfan

Aantal berichten: 550 Leeftijd: 44 Woonplaats: Nijmegen Registration date: 15-02-09
 | Onderwerp: Re: Petticoat Heerlen 26-11-2010 zo nov 28, 2010 2:34 pm | |
| Ik heb gisteravond in Heerlen geweest (gelukkig ook mét Freek...) Het was mijn 3e keer en toch weer enorm genoten! Je ziet echt dat iedereen in zijn rol aan het groeien is en nuances aanbrengt Bij Hollywood ging het gisteravond niet helemaal goed, Freek (en volgens mij Chantal ook) hadden de slappe lach.... Er ging hiervoor iets mis met die linten/lakens. Dus wat zingen betreft ging het hier niet helemaal zoals het hoort! Freek stond overigens wel regelmatig met een big smile on stage
Het smaakt naar (nog) meer.... |
|
 | |
mkreuge2 Extreme Freekfan

Aantal berichten: 579 Leeftijd: 31 Woonplaats: Utrecht Registration date: 13-07-09
 | Onderwerp: Re: Petticoat Heerlen 26-11-2010 zo nov 28, 2010 2:43 pm | |
| Heel leuk verslag. Bedankt!! |
|
 | |
theaterfreak Die-Hard Freekfan

Aantal berichten: 1386 Leeftijd: 58 Woonplaats: belgie Registration date: 19-04-09
 | Onderwerp: Re: Petticoat Heerlen 26-11-2010 zo nov 28, 2010 8:29 pm | |
| Enne effe een kort verslagje van mij : ik zat op rij 4 op zaterdagavond en jammer genoeg is dat bij deze musical in Heerlen geen goede plaats . Er staat een verhoging heel vooraan op de scene . Dus bij " Joseph" kon ik op die plaats wel alles goed zien en nu zag ik nooit de voeten van de acteurs . Spijtig genoeg zit ik volgende zaterdag op net dezelfde plaats , dus weer iets bijgeleerd voor een volgnde keer het begin van de musical kon me niet direkt echt boeien , maar dat veranderde gelukkig toen Freek opkwam ( opstruikelde eigenlijk ) omdat hij ocharme direkt tegen de vlakte gaat ... Het ganse verhaal leek me nogal aan elkaar gebreid van verschillende dingen ... en vooral die "Indiaan " , ... daar staat mijn verstand bij stil , hoe het komt dat Joop en Erwin en de regisseur zo'n totaal niet ter zake doende nummer in die musical laat ... Gelukkig maakt Freek heel veel goed en daarom vind ik niet erg om volgende zaterdag nog een keer te gaan kijken . Overigens was de normale weg naar het centrum van Heerlen afgesloten , dus toch nog moeten zoeken , ondanks dat ik de weg kende van bij "Joseph" Bij het begin van de show zat ik echt te denken : " ik zou een mooi ding geven , als nu de show van " Joseph " kon beginnen ipv Petticoat ...... ( die pruik van Freek ....................................... ik kan er maar niet aan wennen .....) Alles bij elkaar heb ik wel genoten van de show in tegenstelling tot de jonge dames links en rechts van mij , die zaten de hele tijd te kijken alsof ze een begrafenis zaten te bekijken ... Echt wŕŕr ......... Dus zat ik maar in mijn eentje te lachen en te klappen want dat deden zij ook niet Als Vlaamse Belg heb ik echt ŕl mijn talenkennis moeten boven halen om sommige zinnen te verstaan , niet makkelijk om te volgen , zeker in het begin het hielp wel een beetje dat we vroeger vrienden hadden uit Leeuwarden en dat ik veek heb gekeken naar de dvd's van Herman Finkers |
|
 | |
jeetje Wannabe Freekfan

Aantal berichten: 32 Leeftijd: 32 Woonplaats: Sydney Registration date: 15-10-09
 | Onderwerp: Re: Petticoat Heerlen 26-11-2010 zo nov 28, 2010 10:33 pm | |
| Leuk om al jullie verhalen te lezen! |
|
 | |
Gast Gast
 | Onderwerp: Re: Petticoat Heerlen 26-11-2010 zo nov 28, 2010 10:57 pm | |
| Leuk verslag Theaterfreak. Lijkt me ook best lastig, dat Gronings voor een belg. Wel fijn, dat je genoten hebt, al denk ik, dat het de tweede keer beter gaat. Ik vond de eerste keer het ook niet zo geweldig of ik twijfelde in ieder geval. Nu ben ik wel om, maar ga nog steeds liever naar WWRY. Jammer dat die rij niet goed is dit keer in Heerlen, ik zit daar binnenkort ook.  Nouja, niets aan te doen. |
|
 | |
joyce91 Extreme Freekfan

Aantal berichten: 587 Leeftijd: 20 Woonplaats: Tiel Registration date: 27-01-10
 | Onderwerp: Re: Petticoat Heerlen 26-11-2010 ma nov 29, 2010 12:21 am | |
| @ theaterfreak gelukkig heb je toch genoten. hoopelijk versta je het zaterdag wat beter. |
|
 | |
Lena Ultimate Freekfan

Aantal berichten: 1802 Leeftijd: 47 Woonplaats: H Registration date: 05-04-09
 | Onderwerp: Re: Petticoat Heerlen 26-11-2010 ma nov 29, 2010 10:17 pm | |
| Goed verslag zeg Kim en ik onze ervaringen komen eigenlijk ook erg met elkaar overeen. |
|
 | |
| | Petticoat Heerlen 26-11-2010 | |
|